Om oss‎ > ‎

Gode råd og tips

Til våre kunder:
Kundens kunnskaper om anlegget er viktig for å kunne begrense dyre utrykninger og øke tryggheten med anlegget.
På alle våre nye installasjoner anbefaler vi derfor en gjennomgang av anlegget med brukerene for å kunne oppdage avvik og dermed minske risikoen for feil som kan oppstå.
 
På våre ekstranett sider finner dere de verktøy som dere trenger for å gjøre kontroller på deres anlegg sammen med nyttige lenker og datablad.
 
Før man kjøper:
I dagens marked handler alt om pris, og man glemmer ofte at pris og kvalitet henger sammen. AM kjøleservice har erfart at produsenter utelukker sikkerhetsautomatikk for å få ned prisen, dette gjør at kvaliteten på utstyret blir lavere. Dessverre er ikke dette noe kunden selv legger merke til, før ulykken allerede har skjedd. Pga. manglende sikkerhetsutstyr kan dette medføre følgefeil på anlegget.

Et eksempel på dette er at hvis man i dag kjøper et kjøleskap kan det, f. eks mangle pressostat. Pressostaten gjør at anlegget vil stoppe hvis kondensatoren er tett eller viftemotoren blir defekt. Hvis man ikke har pressostat vil maskinen ikke stanse og dette kan medføre at man får kompressorhavari.

For å gi et priseksempel kan en viftemotor på et kjøleskap koste 1000 kroner. Mens en kompressor kan koste fire til seks ganger mer. Dermed er det penger å spare ved å ha sikkerhetsautomatikken på plass. Ved kjøp av produkter som mangler slikt utstyr, vil AM kjøleservice komme til å informere kunden om dette forholdet og gi et tilbud om montering av slikt utstyr.
 
AM Kjøleservice ønsker å sette kundeforhold i fremste rekke, og på den måten gi den beste kvalitet og priser.
Undersider (1): Service på kjøleanlegg
Comments